Na pytanie: - Co lubi druga liceum? Pada odpowiedź: - Uczyć się języka polskiego! Jeżeli to prawda, że najczęściej stawianym pytaniem licealisty jest: - Po co mi to w życiu?; możemy wnioskować, że życiowe są te lekcje języka polskiego… Nie trzeba się wysilać, by godzinami wyjaśniać, przekonywać o tym ich odbiorców. Dlatego publikujemy prezentacje uczniów, jako ilustrację ich zaangażowania i kreatywnego spojrzenia na kwestie do znudzenia już podejmowane w wielu bardziej lub mniej profesjonalnych publikacjach i prelekcjach. Prace te uczniowie wykonywali jako podsumowanie cyklu lekcji dotyczących wartości w „Panu Tadeuszu” ze szczególnym uwzględnieniem obrazu domu i mityzacji przestrzeni w tym utworze.
Pokazują one, że „Pan Tadeusz” jest tekstem interesującym również z dzisiejszej perspektywy i kopalnią ciekawych spostrzeżeń - informacji dotyczących np:. tradycji szlacheckiej, kulinariów, broni, dworków itp., sam autor epopei jawi nam się nie tylko jako poeta ale też jako człowiek o wielkiej erudycji i doświadczeniu.
Opr.: dr K. Koc