11 marca 2015 r. studentki Wydziału Filologii Polskiej UAM we współpracy z Pracownią Innowacji Dydaktycznych Instytutu Filologii Polskiej przeprowadziły próbny egzamin maturalny z części ustnej języka polskiego. Badaniem zostali objęci uczniowie klas trzecich oraz klas drugich z rozszerzonym zakresem nauczania języka polskiego. Projekt przygotowany przez Koło Żywych Metodyków Metoteka obejmował zapoznanie uczniów z nową formułą egzaminu maturalnego, która obowiązuje od tego roku szkolnego. Przygotowane zestawy pytań oraz kryteria oceny były zgodne z wytycznymi Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Po egzaminie każdy uczeń otrzymał kartę oceny wraz ze wskazówkami dotyczącymi wypowiedzi monologowej oraz rozmowy z komisją egzaminacyjną. Kompetencje oraz życzliwość studentów uczestniczących w projekcie zostały dobrze ocenione przez uczniów. Przygotowanie symulacji egzaminu ustnego dało licealistom szansę sprawdzenia nie tylko wiadomości, ale i umiejętności radzenia sobie ze stresem, co szczególnie cenne w kontekście zbliżającego się terminu egzaminu dojrzałości.
Dla wszystkich było to doświadczenie znaczące – przyszłe polonistki wzbogaciły swój warsztat pracy, natomiast uczniowie mogli wypróbować siły i zobaczyć, co jeszcze należy dopracować aby ustną maturę zdać najlepiej jak to możliwe.
Opr.: mgr Monika Koc
Fot.: s. IM