REGULAMIN NABORU

do Szkoły Podstawowej im. Matki Jadwigi Borzęckiej

Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego w Poznaniu przy ul. Głogowskiej 147

na rok szkolny 2025/2026

 

1. Nabór do szkoły podstawowej trwa od 1 marca do 30 czerwca 2025 roku.

W roku szkolnym 2025/2026 planuje się nabór do klasy I,

nabór uzupełniający do klas: II, III, IV.

Klasy V, VI, VII i VIII zostaną utworzone jedynie wtedy, gdy do każdej z nich zgłosi się minimum 10 kandydatów.

Szkoła nie bierze udziału w rekrutacji elektronicznej, dlatego każdy kandydat musi zadbać o to, aby złożyć dokumenty w terminach podanych w niniejszym regulaminie. 

2. Przebieg procesu rekrutacyjnego uwzględniający ograniczoną ilość wizyt:

  • I etap:
    • Kompletowanie dokumentów
    • Umówienie terminu spotkania kandydata/kandydatki wraz z rodzicami/prawnymi opiekunami
    • Przyjście do szkoły z kompletem dokumentów na rozmowę kwalifikacyjną z siostrą dyrektor
  • II etap:

✓ Dostarczenie świadectwa promocyjnego za bieżący rok szkolny  (jeżeli dotyczy)

3. Dokumenty obowiązujące kandydatów ubiegających się o przyjęcie do szkoły podstawowej:

– karta zgłoszenia i kwestionariusz (w zakładce dokumenty szkoły – do pobrania)

– odpis skrócony aktu urodzenia / oryginał /

– życiorys

– 2 fotografie legitymacyjne / podpisane /

– świadectwo szkolne z klasy ukończonej w minionym roku szkolnym/ oryginał /

– wykaz ocen za pierwsze półrocze aktualnej klasy

– opinia od księdza proboszcza lub innego duszpasterza

– opinia/orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, jeżeli uczeń posiada

Kandydat do klasy I: 

– ocena gotowości szkolnej

– karta zgłoszenia i kwestionariusz (w zakładce dokumenty szkoły – do pobrania)

– odpis skrócony aktu urodzenia / oryginał /

– życiorys

– 2 fotografie legitymacyjne / podpisane /

– opinia od księdza proboszcza lub innego duszpasterza

– opinia/orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, jeżeli uczeń posiada

W DNIU ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLENGO:

– świadectwo promocyjne za bieżący rok szkolny / oryginał /

– karta zdrowia / oryginał /

– dyplomy laureata konkursów interdyscyplinarnych / oryginał /

Złożenie oryginału dokumentów jest potwierdzeniem woli podjęcia nauki w tutejszej szkole.

4. Do szkoły może być przyjęty uczeń, który utożsamia się z wartościami katolickimi, a jego rodzice/prawni opiekunowie w pełni akceptują katolicki model wychowania dziecka.

5. Podstawą przyjęcia ucznia do szkoły jest:

    1. rozmowa kwalifikacyjna z uczniem i z jego rodzicami / opiekunami prawnymi oraz analiza złożonych dokumentów
    2. dotychczasowe wyniki nauczania w szkole podstawowej: średnia ocen co najmniej dobra,
    3. ocena zachowania: co najmniej dobra

6. O przyjęciu kandydata do szkoły decyduje dyrektor.

Jeżeli procedura kwalifikacyjna (pkt. 5) zakończyła się wynikiem pozytywnym, na zakończenie rozmowy kwalifikacyjnej dyrektor podaje decyzję kandydatowi i jego rodzicom /opiekunom prawnym.

7. Ostateczny termin zakończenia postępowania kwalifikacyjnego w szkole podstawowej ustala się na dzień 30 czerwca 2025

Potwierdzeniem woli podjęcia nauki przez ucznia jest dostarczenie w dniu zakończenia roku szkolnego świadectwa promocyjnego za bieżący rok szkolny;

8. Termin podpisania umowy cywilnej między Rodzicami a dyrektorem szkoły będzie ustalany indywidualnie.